سئو چیست، انواع آن چیست و چگونه می توان آن را یاد گرفت؟
نوشته شده توسط : nastaran

سئو چیست؟ بر خلاف تصور بسیاری از افراد، سئو یک مفهوم پیچیده نیست. شاید سئو کردید اما جوابی نگرفتید. پس احتمالا راه درستی را دنبال نکرده اید! اما چرا؟ دلیل این امر این است که سئو در عین داشتن مفهومی سرراست و پیروی از قوانین خاص، دارای چالش های زیادی است. در این مقاله به توضیح مفاهیم اساسی مهم در سئو می پردازیم. در مقالات بعدی به تفصیل به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

سئو چیست؟!
کلمه SEO مخفف "Search Engine Optimization" است. به عبارت ساده سئو به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش ترافیک کاربر است. هنگامی که کاربران محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را به موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و غیره) ارسال می کنند، هر چه صفحات شما بهتر و بالاتر در نتایج جستجو ظاهر شوند، احتمال جذب کاربران به کسب و کار بیشتر می شود. شما شغل خود را خواهید داشت.

بنابراین، مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی SEO ارگانیک در نظر گرفته شده است. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای کاربران برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است، یک استراتژی SEO خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.


سئو چیست؟

تفاوت بین سئو و تبلیغات پولی چیست؟
تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی این است که سئو در رتبه بندی "ارگانیک" موثر است، به این معنی که برای قرار گرفتن در فضای نتایج موتورهای جستجو هزینه ای پرداخت نمی کنید. بنابراین وقتی کسی چیزی را جستجو می کند، موتورهای جستجو (مانند گوگل) محتوای SEO را در بالای نتایج نشان می دهند. در واقع 75 درصد از این جستجوهای آنلاین با گوگل شروع می شود. احتمالاً با این مثال بهتر متوجه این موضوع خواهید شد:

چرا سئو مهم است؟
سئو از بسیاری جهات ارزشمند است، اما شاید بتوان دلایل اصلی را به سه بخش تقسیم کرد:

رابطه بین SEO و نتایج جستجوی ارگانیک:
صفحاتی که در Google Ads و Google Ads در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند، به درخواست کاربر مربوط هستند. لینک های تبلیغاتی بخش قابل توجهی از نتایج SERP را تشکیل می دهند. مواردی که در جستجوی ارگانیک ظاهر می‌شوند از این تبلیغات متمایز هستند (برای مثال، تبلیغات Google Ads با عبارت Ad از نتایج ارگانیک متمایز می‌شوند) زیرا بر اساس الگوریتم‌های رتبه‌بندی ارگانیک Google نمایش داده می‌شوند، نه پیشنهادات یک تبلیغ‌کننده. برای رتبه بندی صفحه خود در نتایج جستجوی ارگانیک نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

رابطه بین SEO و کیفیت ترافیک ارگانیک:
به این فکر کنید که کاربر و درخواست جستجوی او چقدر به محتوای وب سایت شما مرتبط است. شما می توانید تمام بازدیدکنندگان جهان را جذب کنید، اما نحوه جذب ترافیک بسیار مهم است. فرض کنید گوگل شما را به عنوان فروشنده سخت افزار کامپیوتر می شناسد در حالی که شما لوازم آرایشی ارائه می دهید! در این صورت کاربران به توصیه گوگل به وب سایت شما می آیند و با محتوای نادرست مواجه می شوند. این بازدیدکنندگان قطعا بلافاصله سایت شما را ترک خواهند کرد!

جذب ترافیک بالا بدون تبدیل آن به ترافیک با کیفیت بالا فقط شامل بازدیدکنندگانی می شود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابعی که سایت شما ارائه می دهد علاقه مند نیستند. سئو با کار بر روی افزایش کیفیت ترافیک ارگانیک باعث می شود که گوگل سایت شما را به مخاطبان هدف نشان دهد و به مرور زمان این ترافیک بهتر و بیشتر شود.سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
رابطه سئو با ترافیک ارگانیک:
تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به سایت شما می رسند، میزان ترافیک ارگانیک به وب سایت شما را تعیین می کند. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که ابتدا در نتایج جستجو ظاهر می شوند کلیک می کنند. به همین دلیل مهم است که تا آنجا که می توانید از استراتژی SEO خود برای رتبه بندی صفحات مرتبط استفاده کنید. هرچه بازدیدکنندگان با کیفیت بیشتری را به سایت خود جذب کنید، احتمال افزایش تبدیل بیشتر خواهد بود.

سئو چگونه کار می کند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده هایی که گاهی ربات یا عنکبوت نامیده می شوند برای جمع آوری اطلاعات در مورد تمام محتوایی که می توانند در اینترنت پیدا کنند استفاده می کنند. خزنده از یک صفحه وب ایندکس شده شروع می شود و لینک های داخلی سایت و همچنین لینک های خارجی آن را می خزد.

محتوای موجود در آن صفحات، علاوه بر پیوندهای داخلی، به خزنده کمک می کند تا بفهمد هر صفحه درباره چیست و چگونه از نظر معنایی با سایر صفحات در پایگاه داده موتور جستجو ارتباط دارد. در این بین، ربات صفحاتی را که می خزند و هیچ نقص فنی نمی بیند تا در جستجوی گوگل کاربران ظاهر شود، فهرست می کند.

نقش سئو از جستجو تا رتبه بندی در SERP
زمانی که کاربر عبارتی را در کادر جستجو تایپ می کند، گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای نمایش دقیق ترین و مفیدترین فهرست نتایج آن عبارت استفاده می کند. این نتایج ارگانیک می تواند شامل صفحات وب مبتنی بر متن، مقالات خبری، تصاویر، ویدئوها و انواع دیگر محتوای خاص باشد.

فاکتورهای زیادی در الگوریتم های گوگل وجود دارد. این عوامل همیشه در حال تغییر هستند تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت‌های یادگیری ماشین همگام شوند. رتبه بندی هر نتیجه توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. و در حالی که بخش‌هایی از الگوریتم گوگل پنهان می‌ماند، سال‌ها تجربه سئو به مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی بینش داده است.

استراتژی سئو چیست؟
برای افزایش ترافیک ارگانیک با نرخ تبدیل بالا به سه نوع استراتژی SEO نیاز دارید:

سئو روی صفحه
سئوی فنی (معمولا سئو داخلی است، اما اغلب جدا از سئو داخلی در نظر گرفته می شود)
سئو خارج از صفحه
با تجزیه و تحلیل استراتژی و تفکر SEO به عنوان این سه دسته، سازماندهی و اجرای برنامه های بهینه سازی شما بسیار آسان تر خواهد بود. در این مقاله به هر نوع سئو و اهمیت آن در استراتژی بازاریابی کلی شما خواهیم پرداخت. علاوه بر این، انواع مختلفی از ابزارهای سئو را به شما نشان خواهیم داد که می توانند به شما در بهبود عملکردتان کمک کنند.


انواع استراتژی های سئو

تلاش برای انتخاب بین سئوی خارجی، داخلی و فنی مانند انتخاب تنها یک مورد ضروری برای ساخت خانه است: به نظر می رسد که شما فقط از فونداسیون یا دیوارها یا سقف برای ساخت خانه استفاده می کنید! در تجارت آنلاین هیچ انتخابی وجود ندارد: اگر می خواهید رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید، باید برای همه آنها کار کنید!

سئو درون سایت یا سئو درون صفحه چیست؟
رتبه صفحه تا حدی توسط عوامل درون وب سایت شما تعیین می شود. فاکتورهای سئوی درون صفحه یکی از مواردی است که تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت شما دارد. این عوامل شامل جنبه‌های فنی (به عنوان مثال، کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه‌های مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب‌سایت شما یا کیفیت کپی‌نویسی در وب‌سایت شما می‌شود.این معیارها به زمان بارگذاری، تعامل صفحه و ثبات بصری محتوا هنگام بارگذاری مربوط می شود. این امتیازات صفحه به صفحه در دسکتاپ و موبایل محاسبه می شود. اگر وب سایت ها عملکرد خوبی داشته باشند، ترافیک سایت می تواند افزایش یابد.

CORE WEB Vitals به عنوان یک عامل رتبه بندی
هدف گوگل این است که مطمئن شود تمام وب سایت های موجود در لیست آنها بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند. اگر یک سایت و رقیبش هر دو برای یک کلمه کلیدی مهم رتبه بندی کنند، اما یکی از آنها UX بهتری نسبت به دیگری داشته باشد، گوگل به آن سایت با موقعیت بهتری در صفحه نتایج جستجوی خود برای آن کلمه کلیدی پاداش می دهد.

شکست در رتبه بندی Core Web Vitals به چه معناست؟
اگر سایت شما در معیارهای مختلف Core Web Vitals نمره قبولی نداشته باشد، قطعا بر سئو و رتبه شما تاثیر می گذارد. امتیاز پایین در این معیارها نشان می دهد که وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد.

داشتن یک UX قوی به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک مهم است. مواردی که زمان زیادی برای بارگذاری آنها نیاز است، دکمه های CTA (مخفف Call to action، دکمه هایی که اغلب در صفحات فرود برای ارجاع مشتری به صفحه خرید یا یک محصول خاص استفاده می شود) که حرکت آهسته دارند، یا محتوای صفحه به صفحه دشوار هستند. آنها ابزار هستند و با Core Web Vitals، عواقب آن افزایش می یابد. داشتن تجربه کاربری قوی و در نتیجه پذیرش در رتبه بندی Core Web Vitals می تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند.


سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
آشنایی با تاکتیک های معروف سئو
احتمالاً نام سئو سفید یا سیاه را شنیده اید. این نام ها نشان دهنده دو استراتژی محبوب سئو هستند که یکی می تواند باعث بهبود و دیگری می تواند سایت شما را نابود کند! بنابراین لازم دیدیم که در مورد این دو تاکتیک سئو به طور مختصر توضیحی ارائه کنیم:

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید اصطلاحی است که برای اشاره به استراتژی های سئو در چارچوب قوانین و انتظارات موتورهای جستجو و کاربران استفاده می شود. این به معنای اجرای تکنیک هایی برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بدون تکیه بر ترفندهایی برای تضعیف الگوریتم موتور جستجو است.

استراتژی‌های سئو کلاه سفید بر ارائه محتوای با کیفیت و مرتبط با خواننده که تجربه کاربر را بهینه می‌کند، به جای استفاده از تکنیک‌های هرزنامه بیشتر، مانند محتوای تکراری که فقط برای موتورهای جستجو بهینه شده است، تمرکز دارد.

جالب است بدانید که کلمات کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو برگرفته از فیلم های آمریکایی است که در آن افراد خوب (کلاه سفید) و کلاهبردار (کلاه سیاه) با این دو کلمه ذکر شده اند! همانقدر که کلاه سفیدها متعلق به مردم بود، کلاه سیاه ها به دنبال فریب و فریب آنها بودند! "

سئو کلاه سیاه چیست؟
در مقابل، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک های فریبنده است. هر تاکتیکی که برای کاربران فریبنده یا مضر تلقی شود به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. تاکتیک های کلاه سیاه بسیار خطرناک هستند و کمتر و کمتر با تکامل الگوریتم های گوگل کار می کنند. بنابراین سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود.

آخرین کلمه
سئو چیست؟

 




:: برچسب‌ها: سئو، سئو سایت، سئو سایت تهران، سئو سایت مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: